Announcement

Collapse
No announcement yet.

PPI PC2350 forsterker.. Åssen er den?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• PPI PC2350 forsterker.. Åssen er den?

Hei!

Har fått et tilbud på en PPI PC2350 2-kanals forsterker.
    Noen som har erfaring rundt disse?

Skal brukes til å drive 2x12" RF T2 elementer.

Er den verdt 4000,- ?

Spec:

2 x 350W @ 4 ohms
    2 x 700W @ 2 ohms
    1 x 1400W @ 4 ohms bridge

http://www.realmofexcursion.com/ampguts/PPI_PC2350/

Er forøvrig disse det er snakk om: http://www.rockfordfosgate.com/produ...n_US&p_status=

Comment

tror det blir litt lite effekt til disse....

Har en Rockford t30001bd tilsalgs for 5000- hvis du er intresert?

Comment

Har den så mye mer effekt da? Er det ikke 1000W RMS på den?
        Eller er det mer effekt av det enn 1400W RMS når den er brokoblet?
        Last edited by benbeni; 20-02-2008, 06:57.

Comment

nå kan man ikke akkurat sammenligne ny rockford watt med god gammel ppi watt..ikke har watt så mye å si heller,for ppi er en rå amp,jeg har selv brukt denne på sånne rockford bassere å de subbene fikk regelrett juling av den ampen

Comment

PPI-ampen er ikke akkurat noen smågutt. Om jeg husker riktig var det med 32 stk. av nettopp disse ampene (og like mange 10-tommere fra samme firma) Alma Gates satte dB-rekord for mange år siden.

I´d hit it!

EDIT: nå sitter jeg med Lyd i bil nr.3 fra 1998 foran meg. PC2350 kostet 15 990,- ny (veiledende riktignok), og målingene ser like bra ut som jeg husket:

4 ohm stereo: mellom 381-400 watt (varierer med kapasitans/induktans)
            4 ohm mono: mellom 1455-1541 watt

Ut fra hvordan PowerCuben ser ut ville jeg nok ikke lastet den ned til 2 ohm mono, effektgevinsten er liten (målt til 1639-1743 watt), dempefaktor og headroom vil minke og arbeidstemperaturen vil øke.
            Last edited by epifant; 20-02-2008, 12:54.

Comment

stemmer det med alma gates..jeg har samme amper og samme subbere liggendehehe

Comment

Kom forresten på at det kan være forskjellige versjoner av PowerClass-forsterkerne. Mener det var endringer i konstruksjonen på et tidspunkt, og det er de første versjonene som er best. Men det er altså fritt etter egen hukommelse som kan være litt sketchy til tider, og jeg har verken kilder eller spesifikke serienumre å vise til. Noen som kan bekrefte eller avkrefte?

Comment

det er vel 2-3 forskjellige typer av de.er 2 forskjellige special edition utgaver også..min ble laget i 1998..det samme bladet har jeg også..hehe.
                  de wattene som er oppgitt der er f... meg spreke..den er jo strøm sterk som fy

Comment

Jepp... 180A i stereo og 193A i mono. Var vel bare Lanzar Opti som var i nærheten med sine >200A så vidt jeg husker. Gromme saker det også

Comment

er syke tall hehe..ja det er en amp jeg gjerne skulle hatt fingra mine i det også.hehe

Comment

Tja, T30001bd forsterkeren er oppgitt til 3000watt rms i 1ohm, men ifølge måle papirene yter denne over 3000watt rms alerede ved 2ohm.... skulle passe ypperlig til T2 bassene dine.

Mere info finner du hær:

http://streetdesign.no/?go=produkt&id=6358

Comment

jeg ville tatt den forsterkeren lett! gamle ppi er gromme saker!
                          Bare nesten litt synd å bruke en sånn på subber ... :P
                          Prosjekt SQ Audi A3

Comment

hadde det vært god gammel rockford så skulle jeg ikke sagt no for de som kom på 90 tallet,det var rockford sin beste tid vil jeg si..forskjellen på gammel ppi og ny rockford er vel at ny rockford ikke er halvparten så strøm sterk som gammel ppi

Comment

Originally posted by hc_tk View Post
                              jeg ville tatt den forsterkeren lett! gamle ppi er gromme saker!
                              Bare nesten litt synd å bruke en sånn på subber ... :P
                              det er gromme amper ja..jeg har 6stykker liggende nå

Comment

Working...
                              X